_

Przedszkole 90 zamierzenia Zajączki

_

Kwiecień

Świat baśni

Zgromadzimy książki z baśniami i wyeksponujemy je w kąciku tematycznym. Po wysłuchaniu baśni pt. „Wróżki”, której autorem jest Charles Perrault, ocenimy zachowanie bohaterek i tego co dostały za swoją pracę i postępowanie. W zabawie ruchowej „Wróżki” będziemy bawić się w czarowanie z wykorzystaniem zaklęć i dźwięków różnorodnych przedmiotów. Wykonamy pracę plastyczną pt. „Baśniowa wróżka” Wysłuchamy i rozwiążemy zagadki o znanych bohaterach baśni. Poznamy baśń „Titelitury wg  Braci Grimm. Zamienimy się w krasnoludki podczas śpiewu piosenki i zabawy ruchowej. Wykonamy pracę plastyczną „Mój krasnoludek”.

U lekarza

Weźmiemy udział w spotkaniu z ratownikiem medycznym i poznamy jego pracę, strój. Ratownik zaprezentuje działania pierwszej pomocy medycznej, a dzieci ją przećwiczą z wykorzystaniem zabawek pluszowych. Po wysłuchaniu wiersza S. Grodzieńskiej pt. „Chory kotek” porozmawiamy o tym jak dbać o zdrowie i jak można  pomóc choremu ( wykorzystanie doświadczeń dzieci do wypowiedzi). Zilustrujemy ruchem piosenkę „Chora łapka” , której się nauczymy śpiewać. W zabawie ruchowej „Uwaga pogotowie”, będziemy naśladować odgłos karetki, oraz będziemy poruszać się slalomem z omijaniem przeszkód i reagować zatrzymaniem na dźwięk sygnału pogotowia. Założymy w sali „kącik lekarski”, w którym zgromadzimy niezbędne akcesoria do zabawy w lekarza.

Dbamy o naszą planetę

Porozmawiamy na temat wiosennych prac w ogródku. Wspólnie założymy kącik przyrodniczy; posadzimy roślinki. Wysłuchamy wiersza D. Klimkiewicz i W. Drabika pt. „Co to jest ekologia?”. Porozmawiamy o segregowaniu śmieci oraz poznamy pojęcia : ekologia, ekolog, recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze. Poznamy piosenkę pt. „Ekologa znak”. Wysłuchamy opowiadania M. Tokarczyk pt. „Chora planetka”. Będziemy rozpoznawać pojemniki do segregacji odpadów, oraz je odpowiednio grupować. Weźmiemy udział w wielu zabawach z okazji Dnia Ziemi m.in.: „Kolorowe pojemniki”, „Dbam o przyrodę”, „Sprzątamy las”, „Czysto wokół nas”. Pójdziemy do pobliskiej biblioteki i weźmiemy udział w zajęciach bibliotecznych : „ Segregacja śmieci i recykling – ważna rzecz”. Wykonamy pracę plastyczną o tematyce ekologicznej.

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Po wysłuchaniu bajeczki logopedycznej pt. „W zagrodzie Małgosi” będziemy rozpoznawać, oraz naśladować odgłosy zwierząt w gospodarstwie wiejskim. Poznamy piosenkę pt. „Stary Donald farmę miał” wraz z instrumentalizacją w formie zabawy muzycznej. Wspólnie rozwiążemy zagadki na temat zwierząt na wiejskim podwórku, wskazując odpowiednie ilustracje. W zabawie dydaktycznej pt., „Co dają nam zwierzęta?”, poznamy produkty spożywcze, które pochodzą od zwierząt. Pobawimy się  z rymami dopowiadając odpowiednie słowa. Weźmiemy udział w wielu zabawach ruchowo – naśladowczych tj.: „Na wiejskim podwórku”, „Lis i kurki:, „Koza do woza”, „Pieski do budy” itp.