_

Przedszkole 90 zamierzenia Zajączki

_

Wrzesień

Witaj przedszkole

Przywitamy się w sali grupy II. Zawrzemy umowy dotyczące zachowania się podczas zabaw w kącikach zainteresowań, oraz korzystania z innych pomieszczeń przedszkola.
W zabawach integracyjnych takich jak: „Imiona”, „Powitanie”, „Zgadnij, o kim opowiadam?”, „Kto Cię woła”, poznamy i utrwalimy imiona koleżanek i kolegów uczęszczających do naszej grupy.
Będziemy się bawić do ulubionych piosenek, które poznaliśmy w grupie I.
Podczas zabaw na świeżym powietrzu przypomnimy sobie zasady bezpiecznego korzystania ze sprzętu ogrodowego.

Wspomnienia z wakacji

Rozmawiać będziemy o różnych sposobach spędzania wakacji, a kredkami pastelowymi narysujemy swoje wspomnienia z miejsc, w których wypoczywaliśmy.
W „Kąciku wakacyjnym” zgromadzimy pamiątki, takie jak: muszelki, zdjęcia, pocztówki…
Po wysłuchaniu wiersza H. Ożogowskiej „Na hali”, wykonamy pracę plastyczną „Góry” z wykorzystaniem gniecionych gazet, oraz nauczymy się tańca integracyjnego „Wspinaczka”.
Po wysłuchaniu wiersza M. Buczkównej „Rano na łące”, podczas oglądania albumów przyrodniczych, nazywać będziemy wybrane rośliny i owady zamieszkujące łąkę. Stworzymy kompozycję plastyczną z wykorzystaniem suchych traw i kwiatów.
Oglądać będziemy ilustracje przedstawiające morze. Podzielimy muszelki według wielkości, kształtu czy koloru. Opowiemy o ich fakturze, połysku, twardości… Na kolorowych tekturkach ułożymy a następnie nakleimy kompozycje z muszelek.

Nasze ulubione zabawki

Po wysłuchaniu wierszyka Cz. Janczarskiego „Miś”, zaprezentujemy ulubione zabawki przyniesione z domu. Pogrupujemy je według określonych cech (pojazdy, przytulanki,…). W zabawie „Skrzynia skarbów” będziemy rozpoznawać nazwę zabawki po dotyku, oraz określać jej cechy. W ramach zabawy czytelniczej dobierać będziemy podpisy do ilustracji przedstawiających zabawki. Nauczymy się piosenki „Mój stary dobry miś”. Z różnych figur geometrycznych wyciętych z papieru kolorowego układać będziemy kompozycje nt.: „Zabawki”.