_

Przedszkole 90 zamierzenia Wiewiórki

_

Kwiecień

Ulubione bajki, baśnie i bajeczki

Rozmawiać będziemy na temat naszych ulubionych baśni i bajek. Wysłuchamy najbardziej znane baśnie takie jak: „Czerwony Kapturek”, „Jaś i Małgosia”, „Kopciuszek”, „Królewna Śnieżka” obrazowane ilustracjami lub sylwetami. Poznamy i bawić się będziemy do treści piosenki: „My jesteśmy krasnoludki”. Odgrywać będziemy wybrane sceny i odgadywać tytuły baśni, z których pochodzą. Dopasujemy postacie z baśni z charakterystycznymi dla nich atrybutami. Podczas zabaw z wykorzystaniem „Małego teatrzyku”, przybierać i odgrywać będziemy role ze znanych baśni.

W wiosennym ogrodzie

W tym tygodniu poznamy wiele zagadnień związanych z wiosennymi pracami w ogrodzie. Dowiemy się, do czego służą i jak się nazywają narzędzia ogrodnicze. Dowiemy się czym są wiosenne porządki. Pobawimy się w ogrodników.  Poznamy nowe nazwy wiosennych kwiatów. Poznamy literę c, C, jak cebula.  Będziemy przeliczać  elementy, dodawać je do siebie. Poznamy znak matematyczny „+”. Założymy hodowlę fasoli i wysiejemy rzeżuchę.

Dbamy o naszą planetę

W tym tygodniu dowiemy się, kim jest ekolog i czym się zajmuje. Nauczymy się, czym różnią się śmieci od odpadów; dlaczego należy segregować odpady i jak się to robi. Dowiemy się, czym są odnawialne źródła energii i dlaczego są ważne. Rozmawialiśmy o znaczeniu wody w życiu człowieka, zwierząt i roślin. Dowiemy się, że wodę należy oszczędzać i umiemy to robić. Stworzymy zabawki z recyklingu.

Kraków, moja mała ojczyzna.

W tym tygodniu rozmawiać będziemy o Krakowie. Poznamy legendę „O lajkoniku”,  „O stópce królowej Jadwigi”.  Będziemy oglądać zdjęcia, albumy, książki związane z ważnymi miejscami w naszym mieście. Poznamy mapę Polski oraz zaznaczymy na niej nasze miasto oraz rzekę Wisłę. Zapoznamy się  z herbem Krakowa i wyjaśnimy jakie jest jego znaczenie. Zapoznamy się z tradycyjnym strojem ludowym. Poznamy najważniejsze  tradycje i zwyczaje krakowskie. Posłuchamy piosenek i tańców regionalnych

Dni Tygodnia

Oglądać będziemy kalendarze, rozmawiać nt.: Do czego są potrzebne?, Co dzieje się w przedszkolu w poszczególnych dniach tygodnia?. Po wysłuchaniu wierszyka J. Brzechwy „Tydzień” ułożymy historyjkę obrazkową do treści wiersza, oraz umieścimy podpisy z nazwami dni tygodnia pod odpowiednimi ilustracjami. Wykonamy własne kalendarze wg propozycji E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Nauczymy się zabawy z Klanzy „Magiczna liczba siedem”. Po wysłuchaniu wierszyka „Jak mówią dni tygodnia” wykonamy sylwety poszczególnych dni. Zapoznamy się z wierszykiem W. Chotomskiej „Jak biedronka zgubiła kropki” i będziemy przeliczać kropki poszczególnych biedronek.