_

Przedszkole 90 zamierzenia grupa 3

_

DZIEŃ FLAGI

Utrwalimy nazwy symboli, przedmiotów i osób związanych z Polską, grając w bingo. Rozwiniemy umiejętność liczenia oraz reagowania na porażkę i zwycięstwo rozgrywając patriotyczną grę planszową. Przyjmując odpowiednią postawę zaśpiewamy hymn.

DBAMY O ZĘBY

Poznamy wiersz pod tytułem „Do brzuszka”. W zabawie eksperymentalnej z jajkami,, Czy jajka i zęby są do siebie podobne?” wyciągniemy wnioski. Poznajemy przygodę królika Higienka. Rozwiążemy zagadki dotyczące przyborów do mycia zębów . Poznamy opowiadanie pod tytułem „Tatę boli ząb” .Poznamy zaklęcie  dotyczące mycia zębów.  Pomidor, pomidor, dwa kalafiory, myję zęby ranki i wieczory. Pomidor, pomidor, duży rydz, zęby codziennie trzeba myć. Pomidor, pomidor, trzy koguty, myję zęby 3 minuty. Pomidor, pomidor, chwila wysiłku, myję zęby 15 minut po posiłku.Uczestniczyć będziemy w zabawie,,Szczocia i Pastek wymiatają Ząbiaki”. Dowiemy się kiedy zęby chorują w zabawie ,,Wiem co jem”.

NA ŁĄCE

Poznamy piosenkę ,,Na łące” sł. Ewa Stadtmüller, muz. Jerzy Ostrowski. W zabawie -„Co lata nad łąką?” – rozwiążemy  zagadki  Zbigniewa Dmitrocy. Uczestniczyć będziemy w zabawie „Ile kropek ma biedronka” – zabawa ruchowa z elementem liczenia oraz w zabawie „Wyścig żuków z kulkami”. Poznamy zabawę rysunkową „Biedronka” wg rymowanki Ewy Pyczek oraz zabawę,, Raz opowiadał ślimak biedronce” – zabawa ruchowa do wiersza Karoliny Karamuz. Wykonamy pracę plastyczną ,,Łąka majowa”.

MOJA RODZINA

Poznamy i utrwalimy słowa określające stopnie pokrewieństwa w rodzinie. Poznamy pojęcie drzewa genealogicznego i dowiemy się jak się je tworzy. Rozwiniemy sprawność fizyczną pokonując tor przeszkód w parach. Zwrócimy uwagę na emocjonalną wartość rodziny oraz na to, że zawsze można liczyć na wsparcie rodziny. Weźmiemy udział w zabawach rytmicznych i muzyczno-ruchowych. Wykonamy pracę plastyczną, Moja mama/Mój tata, z różnych materiałów.

POLSCY POECI DZIECIOM

Poznamy wybrane wiersza Jana Brzechwy, Juliana Tuwima i Marii Konopnickiej. Weźmiemy udział w zabawie rytmicznej do wiersza „Lokomotywa”. Rozwiniemy wyobraźnię i umiejętność wypowiadania się przy wierszu „Dyzio marzyciel”. Wyrecytujemy wspólnie wiersz „Ryby, żaby i raki”. Dowiemy się, że z niektórych wierszy powstały piosenki i zatańczymy do nich. Utrwalimy kolejność kolorów w tęczy i poznamy mnemonik, pomagający nam ją zapamiętać. Nauczymy się wiersza z podziałem na role i przygotujemy przedstawienie dla najmłodszej grupy. Wykonamy pracę plastyczną Zajączek.