_

Przedszkole 90 zamierzenia Sówki

_

Wrzesień

Jak dobrze znowu być razem

Spotkamy się po wakacjach z kolegami i koleżankami, poznamy nowych przyjaciół. Zapoznamy się ze znaczkami, z nową salą, terenem w ogrodzie przedszkolnym. Ustalimy zasady w formie Kodeksu Przedszkolaka i będziemy się odwoływać do niego w sytuacjach spornych. Poznamy nazwę grupy.

Wspomnienia z wakacji

Będziemy oglądać ilustracje przedstawiającej różne regiony Polski. Porozmawiamy na temat; gdzie byliśmy na wakacjach i w jaki sposób je spędziliśmy? Oglądniemy nadmorskie skarby- muszle, rafy koralowe, kamienie, rozgwiazdy. Podziwiać będziemy ich wygląd, kształt, fakturę, posegregujemy do koszyków, przeliczymy. Urządzimy kącik morski, ustalimy zasady korzystania z niego. Stworzymy kompozycje z gotowych papierowych elementów na temat morskiej głębiny. Pobawimy się zabawy grafomotoryczne z wykorzystaniem tacek z piaskiem.

Od ziarenka do bochenka

Dowiemy się jak powstaje chleb. Ułożymy historyjkę obrazkową „Od ziarenka do bochenka” w odpowiedniej kolejności. Poznamy osoby, dzięki których pracy powstaje pieczywo. Poznajemy święto rolników „Dożynki”. Będziemy oglądać różne zdjęcia i ilustracje wieńców dożynkowych.

Nasza droga do przedszkola

Wybierzemy się na spacer po okolicy, zwrócimy uwagę na charakterystyczne elementy drogi; sygnalizator świetlny, przejście dla pieszych, znaki drogowe, chodniki itp. Porozmawiamy na temat obrazków przedstawiających zachowania na drodze. Rozwiążemy zagadki. Wyciągniemy wnioski z zachowania bohatera wiersza W Chotomskiej – „Pies z ulicy Bałamutów” oraz nauczymy się wierszyka, „Gdy zamierzasz przejść ulicę”. Utrwalimy w zabawach „Sygnalizacja świetlna”, „Na ulicy” zasady korzystania z ruchu drogowego. Oglądniemy wybrane znaki drogowe i podzielimy je wg znaczenia. Zagramy w grę z kostką „Wyścigi samochodowe.

Jesień w parku

Będziemy obserwować przyrodę jesienią . Wzbogacimy kącik przyrody o liście i owoce drzew i krzewów. Będziemy je rozpoznawać i nazywać . Podpiszemy gotowymi napisami- kasztany, żołędzie, orzechy. Wyjaśnimy znaczenie słów „dary jesieni”. Porozmawiamy na temat zmian zachodzący jesienią w przyrodzie. Wykonamy pracę plastyczną pt. „Barwy jesieni” wykorzystując zebrane liście drzew. Rozwiążemy zagadki słowne o darach jesieni. Wysłuchamy wiersza B. Lewandowskiej „Kolorowy bukiet”. Poszukamy odpowiedzi na frapujące pytania, Dlaczego liście zmieniają kolor? Dlaczego spadają z drzew? Wykorzystamy liście do zabaw ruchowych i oddechowych.