Przedszkole 90 zamierzenia Wiewiórki
Maj
JESTEM POLAKIEM, JESTEM EUROPEJCZYKIEM
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o kontynencie europejskim. Przedszkolaki dowiedzą się jakie kraje są w Europie, jak nazywają się ich stolice i jakie są ich hymny. Poznamy flagę Unii Europejskiej i posłuchamy hymnu. Przedszkolaki będą pracować z mapą fizyczną Europy i dowiedzą się, co oznaczają zaznaczone na niej kolory.
NA MAJOWEJ ŁĄCE
W tym tygodniu dowiemy się, jakie zwierzęta zamieszkują łąkę. Poznamy cykl życia motyla. W tym tygodniu poruszymy również ważny temat właściwego i odpowiedzialnego zachowania wobec przyrody. Dzieci przyznają, że naturę trzeba szanować: dbać o rośliny i zwierzęta oraz nie deptać i nie zrywać dzikich roślin, ponieważ są one schronieniem lub pożywieniem dla owadów i innych małych pożytecznych zwierząt. Będziemy się nawzajem mierzyć, porównywać, kto jest wyższy, a kto niższy; sprawdzimy długość stolików.
ŚWIĘTO RODZINY
Tematem tygodnia jest Święto Mamy i Taty. Będziemy rozmawiać o rodzinie i przygotowaniach do przedstawienia dla rodziców. Dzieci zrobią prezenty dla mamy i taty, będziemy brać udział w próbach przedstawienia. Porozmawiamy, w jaki sposób okazywać najbliższym miłość i szacunek, przypomnimy sobie, jak nazywają się poszczególni członkowie rodziny. Porozmawiamy i opowiemy na temat swojego rodzeństwa. Będziemy próbować malować emocje. Będziemy ćwiczyć umiejętność składania życzeń.
POZNAJEMY POEZJĘ JERZEGO LUDWIKA KERNA
Po wysłuchaniu wierszyka „Skąd się bierze dziura w serze?” obejrzymy, oraz skosztujemy różne gatunki sera, natomiast po wysłuchaniu wiersza „Ptasie pogaduszki” obejrzymy albumy z ptakami, przypomnimy sobie nazwy tych odwiedzających ogród przedszkolny, oraz zatańczymy „Ptasi taniec”. Po wysłuchaniu wiersza „Sowa 2” rozmawiać będziemy na temat naszych ulubionych książeczek. Wysłuchamy fragmenty książek znajdujących się w Kąciku Książki, oraz przypomnimy zasady korzystania z nich. Po wysłuchaniu wierszyka „Dwaj korsarze” opowiemy o zabawach, które najbardziej lubimy, a w kąciku z klockami zbudujemy statek piracki. Wykorzystując wiersz L.J. Kerna „Coś o dzieciach”, oraz po obejrzeniu ilustracji przedstawiających różne sytuacje dotyczące zachowania dzieci w przedszkolu.