_

Przedszkole 90 zamierzenia Misie

_

 KWIECIEŃ

U LEKARZA

Porozmawiamy na temat przychodni lekarskiej. Poznamy jej wyposażenie i przeznaczenie. Oglądniemy narzędzia pracy lekarza: słuchawki do słuchania prawidłowego oddechu i bicia serca, szpatułki do sprawdzania stanu gardła. Wyjaśnimy sobie że są lekarze, którzy badają różne części ciała: okulista, laryngolog, stomatolog, kardiolog. Dowiemy się co to jest gabinet zabiegowy, poczekalnia. Założymy w sali kącik lekarski i aptekę. Poznamy opowiadanie M. Kownackiej ,,O grubej Balbinie, o katarze i pierzynie”. Poznamy numer alarmowy. Pójdziemy do apteki, poznamy pracę aptekarza. Oglądniemy różne termometry.

 

PORUSZAMY SIĘ BEZPIECZNIE PO ULICY

Pójdziemy na najbliższe skrzyżowanie. Oglądniemy pieszych, samochody, sygnalizator świetlny. Przejdziemy na drugą stronę ulicy po pasach na zielonym świetle sygnalizatora-praktyczne zastosowanie zasad bezpieczeństwa. Oglądniemy inscenizację opowiadania K. Polaka ,,Ciekawskie krasnoludki”. Doskonalić będziemy percepcję słuchową w zabawie ,,Co to za pojazd?”. Poznamy opowiadanie K. Wiśniewskiego ,,Kolorowe znaki”. Rozmawiać będziemy jakie kształty mają znaki drogowe, w jakich są kolorach. Wykonamy pracę plastyczną- sygnalizator świetlny. Weźmiemy udział w turnieju wiedzy ,,Poruszamy się bezpiecznie po ulicy”.

 

WIELKANOC

Oglądać będziemy widokówki i obrazki związane ze świętami. Zwrócimy uwagę na to, co kojarzy się z Wielkanocą. Posłuchamy historyjki obrazkowej G. Kaskdapke ,,Najpiękniejsza”. Wyjaśnimy sobie słowo nioska. Ćwiczyć będziemy analizę i syntezę wzrokową w zabawie ,,Popękane jajeczka”. Zapoznamy się z budową jaja kurzego, określimy konsystencję i kolor, wypowiemy się w jakiej postaci można spożywać jajka. Weźmiemy udział w warsztatach wielkanocnych z rodzicami. Wykonamy ozdoby wielkanocne. Posłuchamy wiersza ,,Mokre święta”. Dowiemy się na czym polega zwyczaj polewania się wodą w poniedziałek wielkanocny.

 

JULIAN TUWIM

Oglądniemy zdjęcia J. Tuwima. Dowiemy się, że J. Tuwim był poetą, Uczestniczyć będziemy w zabawie ,,Zagubione tytuły”. Dzieci dowiadują się, że J. Tuwimowi rozpadła się książka na wietrze i rozsypały się wiersze i ich tytuły. Zadaniem dzieci jest uważne słuchanie fragmentów wierszy i dobranie do nich odpowiednich obrazków. Posłuchamy wiersza ,,Ptasie radio”. Następnie wymienimy ptaki występujące w utworze. Odszukamy ptaki na obrazkach. Przeliczymy ile jest ptaków.-Poznamy wiersz ,,Okulary”. Odpowiemy na pytana: Wymieńcie miejsca, w których pan Hilary szukał okularów. Wymieńcie jak najwięcej części garderoby, w których pan Hilary szukał swoich okularów. Odgadniemy zagadki ,,smaczne, zdrowe”. Nazwiemy zgromadzone warzywa, określimy ich wygląd, poszerzymy wiedzę na temat ich walorów zdrowotnych. Zabawa ,,Krzepka jak rzepka”-prezentacja warzywa, wielozmysłowe zapoznanie z warzywem(zapach, smak, twardość). Wyjaśnimy określenie-krzepki, zdrowy, witaminy.-Poznamy wiersz ,,Spóźniony słowik”. Nauczymy się na pamięć.