_

Przedszkole 90 zamierzenia Zajączki

_

Listopad

Jesteśmy patriotami

Po wysłuchaniu wierszyka Cz. Janczarskiego pt., „Co to jest Polska?”, oglądać będziemy albumy, zdjęcia i ilustracje przedstawiające różne regiony naszego kraju. Z pociętych części składać będziemy Godło Polski. Po wysłuchaniu wierszyka Cz. Janczarskiego „Barwy ojczyste”, wyszukamy flagę Polski spośród innych.. Nauczymy się dwóch zwrotek Mazurka Dąbrowskiego. Poznamy „Legendę o Lechu, Czechu i Rusie” Cz. Janczarskiego oraz legendę  „Wars i Sawa” W. Chotomskiej. Weźmiemy udział w uroczystości z okazji Odzyskania przez Polskę Niepodległości.

 

Jak dbać o swoje zdrowie?

Po wysłuchaniu opowiadania M. Kownackiej „O grubej Balbinie, o katarze i pierzynie”, będziemy rozmawiać o przyczynach przeziębień oraz sposobach zapobiegania im. Po wysłuchaniu wierszyka Cz. Janczarskiego „Chory kotek” posegregujemy ilustracje przedstawiające pożywienie, na posiłki zdrowe i niezdrowe. Wykorzystując ilustracje produktów spożywczych ułożymy własny jadłospis. Sprawdzimy właściwości mydła, określimy jego cechy. Zrobimy bańki mydlane. Po wysłuchaniu wierszyka J. Tuwima „Raz – Dwa – Trzy”, ruchem przedstawimy nasze ulubione dyscypliny sportowe i zabawy. Podczas spacerów w okolicach przedszkola, zwrócimy uwagę na konieczność przebywania na świeżym powietrzu. Weźmiemy udział w spotkaniu z ratownikami medycznymi „Misiowa pierwsza pomoc”.

 

Pada deszcz, pada deszcz

Posłuchamy wiersza „Chmurka” Edyty Matłosz i „Parasole” H. Bechlerowej. Odgadniemy zagadki słowne i słuchowe. W zabawie matematycznej „ Magiczne pudełko” będziemy klasyfikować, przeliczać i porównywać liczebność elementów w zbiorze. Poznamy piosenkę „Pada deszcz” i „Deszczyk”. Będziemy ilustrować je ruchem , wyklaskiwać, wystukiwać rytmy. Będziemy ćwiczyć buzie w zabawach logopedycznych „ Dmuchanie kropelki” – „Wiatr i balonik”, ”Nadmuchany balon”. Pobawimy się w zabawę paluszkową „Moje palce”

 

I ty możesz zostać św. Mikołajem

Weźmiemy czynny udział w zbiórce karmy, koców, zabawek dla zwierząt ze schroniska. Będziemy inscenizować piosenkę pt. ”Kotek Puszek”. Posłuchamy utworu „Masz tu kotku” A. Przemyskiej. W zabawie dydaktycznej, „Co jedzą kotki?”, będziemy nazywać produkty żywnościowe i wybierać te, które kotek może jeść. Utrwalimy pojęcia pusty- pełny, poćwiczymy koordynację i uwagę w zabawie tematycznej „W kuchni”. Ułożymy historyjkę obrazkową „Czarny i biały kotek”, ustalimy co było najpierw a co potem. Wykonamy prace plastyczną suchymi pastelami „Kotki”. Poznamy zabawę paluszkową „Kotki”. W zabawie dydaktycznej pt. „Miseczka dla kotka”, będziemy posługiwać się określeniami położenia; na, pod, nad obok, przed, za.