_

Przedszkole 90 zamierzenia Zajączki

_

Kwiecień

Poznajemy wiersze Juliana Tuwima

Będziemy słuchać wierszy J. Tuwima min.: ,,Dyzio Marzyciel”, ,,Rzepka”, ,,O panu Tralalińskim”, ,,Trudny rachunek”, ,,Ptasie radio”,  ,,Lokomotywa”, ,,Słoń Trąbalski”, ,,O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”. Przypomnimy sobie bajki, w których występują postacie spełniające życzenia. Rozwiążemy zagadki słuchowe ,,Co to za ptak?”. Poznamy taniec ,,Ptaszki”. Wykonamy pociągi z pudełek i wyciętych kółek.   Poznamy pracę kolejarza. Przeliczymy wagony liczebnikami głównymi i porządkowymi. Nauczymy się na pamięć wiersza „Rzeczka” oraz piosenki „Płynie Wisła, płynie”.

A w Krakowie mieszkał smok

Przypomnimy sobie legendę o smoku wawelskim. Odegramy scenki dramowe, rozwiążemy zagadki. Zrobimy „burze mózgów” na temat – jak przegonić smoka, nie robiąc mu krzywdy. Zrobimy „zakupy dla smoka”. Pobawimy się w „smocze kroki” według wskazówek wierszyka. Będziemy gonić „smoczy ogon”. W zabawie dydaktycznej „smocze sylaby” będziemy dzielić wybrane wyrazy na sylaby. Wykleimy sylwetę smoka. W zabawie „Gdzie ukrył się smok?”, będziemy posługiwać się określeniami  położenia przedmiotu w przestrzeni. Zrobimy ćwiczenia oddechowe „Skaczące kuleczki smoka ziejącego” z wykorzystaniem papierowych kuleczek.

Wielkanocne zwyczaje

Będziemy prawidłowo nazywać zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dowiemy się jakie mamy z nich korzyści. Będziemy układać pod nimi odpowiednie podpisy. Poznamy tradycje i zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi. Przypomnimy sobie co powinno się znaleźć na świątecznym stole. Ułożymy w koszyku „święconkę” i wyjaśnimy sobie jej symbolikę. Pomalujemy jajka wycięte z kartonu farbami akrylowymi. Ozdobimy je cekinami i ozdobami. Porównamy jajka przepiórcze, kurze i gęsie. Poznamy budowę jajka. Wykonamy doświadczenie z jajkiem, porównamy ciężar jajka surowego i ugotowanego. Ułożymy historyjkę obrazkową „Od jajka do kury” w odpowiedniej kolejności.

Dbamy o naszą planetę

Słuchając opowiadania B. Badowskiej” Czemu umilkły ptaki? zastanowimy się nad problemami dotyczącymi naszej planety. Będziemy szukać odpowiedzi na pytania; „Jak, ryby czują się w  brudnej wodzie?”, „W  jaki sposób ludzie zanieczyszczają wodę?”, „W  jaki sposób można oczyszczać wodę?”. Przeprowadzimy doświadczenie „Oczyszczamy wodę”. Dowiemy się co to jest recykling. Wykorzystamy butelki plastikowe do zabaw ruchowych  a  nakrętki z butelek po wodzie do gry w wyścigi na wzór gry w  kapsle. Posłuchamy wiersza  D. Klimkiewicz „Co to jest ekologia”. Rozegramy turniej ekologiczny.