Przedszkole 90 zamierzenia Wiewiórki
KWIECIEŃ
- Dni Juliana Tuwima
Założenie kącika z książkami z poezją Juliana Tuwima, wyeksponowanie tomików z poezją. Słuchając wiersza „Cuda i dziwy”, rozmowa na temat marzeń, konstruowanie wypowiedzi, pobudzenie kreatywności słownej, ruchowej i plastycznej. Udział w loteryjkach literowych w oparciu o tytuły wierszy, porównywanie imion z tytułami wierszy i szukanie liter wspólnych. Ocena postępowania chłopca, bohatera wierszy pt. „O Grzesiu kłamczuchu i jego cioci”, oraz dziewczynki z wiersza „Zosia Samosia” Ćwiczenia w aktywnym i uważnym słuchaniu wierszy, zapamiętywanie przedmiotów, sytuacji, osób występujących. W zabawie dydaktycznej „Gdzie są okulary Hilarego?”, określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Nauka układu tanecznego „Okulary” i śpiew piosenki na treści wiersza pt. „Okulary”. Zabawy z materiałem literowym z wykorzystaniem wiersza pt. „Abecadło”, układanie kształtów liter ze swoich ciał indywidualnie w parach i w większych zespołach. Wykonanie prac plastycznych inspirowanych wierszami i wyeksponowanie ich na wystawie poświęconej poezji Juliana Tuwima.
- Świąteczne przygotowania
W zabawie z elementami pantomimy wykonywanie czynności domowych w ramach świątecznego przygotowania. Wspólne porządkowanie sali: segregowanie klocków, materiałów plastycznych, wycieranie kurzy, itp. … Przygotowanie styropianowych jajek na spotkanie z rodzicami i oklejanie ich , nauka piosenki pt. „Święta Wielkanocne”, a podczas warsztatów świątecznych wspólnie z rodzicami malowanie pisanek, wzbogacenie kącika wielkanocnego. W zabawie ruchowej „Skoki zająca” poruszanie się w różnych kierunkach , utrwalanie stron lewa i prawa. Doskonalenie analizy słuchowej w zabawie „Literowe pisanki” Burza mózgu: „Co kryje się w jajku?” – zapoznanie z trójwymiarową książką „ Pisklaki” W grze dydaktycznej „jajorodne” zajmiemy się klasyfikacją zwierząt ze względu na narodziny i rozwój zwierząt.
- Skąd się biorą produkty ekologiczne
Poznamy znaczek, który umożliwia rozpoznanie produktów ekologicznych. Dowiemy się co to oznacza, że dany produkt jest ekologiczny. Utrwalimy zasady zdrowego stylu życia. Stworzymy piramidę zdrowego żywienia, poznamy jej znaczenie oraz sposób odczytywania. Dowiemy się jak i dlaczego ważny jest ruch w kontekście zachowania zdrowia. Rozwiniemy umiejętność czytania. Zintegrujemy grupę w zabawie Eko- imiona.
- Kosmos
Rozwiniemy umiejętność budowania zdań i zadawania pytań. Wykonamy Notes odkrywcy, w którym będziemy rysować, co nowego dowiedzieliśmy się każdego dnia. Dowiemy się czym jest dociekliwość i dlaczego jest nam potrzebna w życiu. Zintegrujemy się w zabawach z chustą animacyjną. Poznamy różnicę między gwiazdą i planetą. Rozwiniemy słuch fonematyczny, utrwalimy znajomość wybranych liter. Wykonamy pracę plastyczną „W kosmosie”. Rozwiniemy umiejętności matematyczne licząc na zbiorach zastępczych lub w pamięci. Wykonamy eksperymenty z cieczą nienewtonowską. Utrwalimy wiedzę o Mikołaju Koperniku i zjawisku dnia i nocy. Utrwalimy znajomość planet Układu Słonecznego.