Przedszkole 90 zamierzenia Sówki
Kwiecień
Przyjaciele przyrody
W tym tygodniu będziemy realizować projekt pt „Kubusiowi przyjaciele przyrody”. Dowiemy się , co to znaczy dbać o przyrodę, poznamy zasady dotyczące segregacji śmieci: kolory śmietników i surowce, które należy do nich wrzucać, a także zastanowimy się nad tym, co się dzieje ze śmieciami i skąd się biorą niektóre przedmioty. Ciekawe będą zajęcia i zabawy dotyczące źródeł energii – dzieci będą wskazywały przedmioty, które do swojego działania potrzebują prądu, będziemy rozmawiać o wiatrakach i panelach słonecznych. Dowiemy się co to są zapylacze i dlaczego są tak ważnymi owadami. Po tygodniu zabaw dotyczących ekologii na pewno będziemy pamiętać o oszczędnym korzystaniu z wody i mydła, o gaszeniu niepotrzebnie zapalonego światła i niewyrzucaniu papieru do zwykłego kosza na śmieci, tylko do pojemnika na makulaturę.
Ilu ludzi się dla nas trudzi?
Po wysłuchaniu wierszyka D. Wawiłow pt. „Jak będę dorosła” obejrzymy swoje zdjęcia sprzed kilku lat i rozmawiać będziemy o zmianach, jakie w nas zaszły. Po wysłuchaniu wierszyka T. Kubiaka „Kim będę”, opowiemy o swoich planach na przyszłość i marzeniach dotyczących wykonywanego zawodu. W zabawie dydaktycznej dobierać będziemy rekwizyty do odpowiedniego zawodu. Po wysłuchaniu wierszyka J. Tuwima „Wszyscy dla wszystkich”, za pomocą ruchu przedstawiać będziemy zagadki dotyczące różnych zawodów.
Wielkanoc
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o tradycjach wielkanocnych. Przypomnimy sobie najważniejsze z nich: malowanie jajek, przygotowywanie świątecznego koszyczka, uroczyste śniadanie i oczywiście śmigus-dyngus! Poznamy również symbole Wielkiejnocy: pisanki, zajączki, kurczaczki, baranka, bazie, bukszpan, palmę i mazurka. Wymienimy nazwy wielkanocnych potraw i przypomnimy sobie, co należy włożyć do świątecznego koszyczka. W tygodnia będziemy rozwijali dużą i małą motorykę podczas planowanych zajęć gimnastycznych będziemy rozwijali kompetencje językowe i matematyczne podczas zajęć edukacyjnych oraz zabaw przy stolikach.
Twórczość Juliana Tuwima
Poznajemy postać i twórczość pisarza i poety- wybrane fragmenty z życia. Rozmawiać będziemy i odpowiemy na pytanie: „Kim był Julian Tuwim?, co robił?, dlaczego o nim rozmawiamy? Poznamy twórczość pisarza na podstawie wybranych wierszy: „Lokomotywa”, „Pan Hilary”, „Słoń Trąbalski” Pan Tralaliński”, „Abecadło „, „Dyzio Marzyciel”, „Okulary” bawiąc się nimi. Śpiewać będziemy piosenki na podstawie wiersza „Zosia Samosia” z repertuaru zespołu „Fasolki”. Malując do wierszy, stworzymy wystawę prac poświęconą pisarzowi.