Przedszkole 90 zamierzenia Wiewiórki
CZERWIEC
- Różnimy się i co z tego
Po wysłuchaniu wiersza M. Strzałkowskiej pt. „Każdy z nas jest inny”, udział w zabawie językowej i opowiadanie o sobie by dostrzec że jesteśmy trochę podobni i trochę różni. Udział w zabawach typu relacyjnego i wymagających współdziałania i współpracy. Opowiadanie Danuty Wawiłow pt. „Szukam przyjaciela” , ocena zachowania dzieci z opowiadania, spróbujemy nauczyć się innym dzieciom mile słowa. Praca plastyczna – „Mój przyjaciel, mój ulubiony kolega” – rysowanie portretów. Zabawa naśladowczo – ruchowa przy piosence pt. „Przyjaciele”. W zabawie dydaktycznej „Za kurtyną”, rozpoznawanie kolegi dotykiem, Będziemy ćwiczyć znajomość liczebników porządkowych „Co robi trzecie dziecko?”
- Szlakiem wakacyjnych przygód
Będziemy rozwiązywać zagadki słuchowe o tematyce wakacyjnej, zastanowimy się co trzeba spakować na wakacje. Wśród przedmiotów w wakacyjne walizce określimy pierwszą głoskę i odszukamy potrzebną literę. Po wysłuchaniu nagrania z zasadami bezpiecznego zachowania, będziemy je utrwalać w zabawie dramowej i z wykorzystaniem lizaków Tak/Nie.Wakacyjne pojazdy, swobodne wypowiedzi, porównanie środków transportu, ćwiczenie pamięci ruchowej w zabawie ruchowej „Wsiadaj i jedź”, oraz „Przesiadka” W zabawie matematycznej „Ilu pasażerów” , rozwiązywanie zadań matematycznych i ilustrowanie ich treści z pomocą liczmanów. Wyjazd na grupową wycieczkę do gospodarstwa agroturystycznego, zabawy na łące, poznawanie zwierząt gospodarczych, pływanie łódką, pieczenie chleba, itp Śpiew piosenek o wakacyjnej tematyce: „Jagódki”, „Stokrotka”, „Niech żyją wakacje”
– Morskie opowieści: Po wysłuchaniu opowiadania pt. „Igor i burza” – szukanie sposobów na radzenie sobie z burzą emocji. Rozmowa kierowana na temat: „Nasze sztuczki na złość”. Doskonalenie słuchu fonematycznego , wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazie raz utrwalanie kształtu liter w zabawie dydaktycznej: „Co wpadło do sieci”. Zapoznanie z piosenką pt. „Żeglarska piosenka” i ilustrowanie jej ruchem. Rozwijanie sprawności ruchowej w trakcie zabaw ruchowych „Morskie opowieści” Wykonanie pracy plastycznej „Potwor z głębin”, oraz wyklejanka i wycinanka „Wakacyjna Żaglówka”
– Wakacje w górach” – Burza mózgu „Co na wycieczkę w góry do plecaka”, odrzucanie rzeczy zbędnych, uzasadnianie wyboru. Poznanie znaków informujących o zachowaniu w górach ( zakaz hałasowania, utrzymanie czystości, itp.) Z wykorzystaniem atlasu, poznanie zwierząt zamieszkujących Polskie góry. W zabawie „ Zwierzęta gór” wybrzmiewanie ich odgłosów. W zabawie ruchowej „Po kładce nad potokiem” ćwiczenie umiejętności poruszania się po wąskich przestrzeniach w różny sposób: bokiem, tylem, na palcach, na piętach, itp. Śpiew piosenek o wakacyjnej i turystycznej tematyce: „Stokrotka”, „jesteśmy jagódki”, „Niech żyją wakacje” itp…