_

Przedszkole 90 zamierzenia Misie

_

Kwiecień

W zaczarowanym świecie bajki

Zorganizujemy w sali „ Kącik ulubionej książki”. Przypomnimy sobie, że każda książka jest źródłem ciekawych przeżyć, wiedzy i rozrywki. Porozmawiamy na temat swoich ulubionych bajek.  Posłuchamy niektórych z nich. Rozwiążemy zagadki słowne na temat postaci ze znanych bajek. Będziemy odgadywać, z jakiej bajki pochodzi ukryty obrazek poprzez stopniowe odkrywanie jego fragmentów oraz rozpoznamy, z jakiej bajki pochodzi czytany fragment. Zachęcimy rodziców do włączenia się w akcję „ Cała Polska czyta dzieciom”.

W wiejskiej zagrodzie

Poznamy zwierzęta z wiejskiego podwórka. Prawidłowo je nazwiemy. Będziemy naśladować odgłosy tych zwierząt. Dowiemy się co nam dają zwierzęta z wiejskiego podwórka. Posegregujemy zwierzęta zgodnie z ich rodzajem. Nazwiemy zwierzęta w poszczególnych rodzinach, np. kura, kogut, kurczątko. Będziemy rozwiązywać zagadki słowne o zwierzętach. Ułożymy pocięte obrazki przedstawiające zwierzęta w całość i prawidłowo nazwiemy zwierzęta. Przyporządkujemy odpowiednie pożywienie poszczególnym zwierzętom. Nauczymy się piosenki „Dziwne rozmowy”.

Jak należy dbać o swoje zdrowie?

W zabawie dydaktycznej, „Co jest w worku” będziemy za pomocą dotyku rozpoznawać przedmioty potrzebne do dbania o higienę osobistą (lusterko, grzebień, mydło, ręcznik, szczoteczka do zębów, kubek). Porozmawiamy na tematy:, w jaki sposób dbamy o czystość osobistą, dlaczego należy o nią dbać. Poznamy skutki nadmiernego łakomstwa. Zastanowimy się:, co należy jeść by być zdrowym? Nauczymy się piosenki „Szczotka, pasta, kubek”. W zabawie ruchowo – naśladowczej do tekstu rymowanki „Myjemy zęby” będziemy  naśladować poszczególne etapy mycia zębów. Nauczymy się prawidłowo myć zęby.

 W świecie figur

Będziemy oglądać i poznawać wzrokowo i przez dotyk poszczególne figury geometryczne; koło, kwadrat, trójkąt. Poszukamy w sali przedmiotów w kształcie koła. Będziemy układać rytmy graficzne z figur geometrycznych. Połączymy figury z odpowiednimi otworami w układance. Stworzymy różne kompozycje z figur geometrycznych.