_

Przedszkole 90 zamierzenia Wiewiórki

_

Maj

  • Książka moja przyjaciółka

Porozmawiamy na temat rytuałów związanych z czytaniem w domu, zastanowimy się nad rolą książek w życiu, opiszemy i dostrzeżemy rodzaje książek.  Zaprojektujemy i wykonamy tytułową stronę swojej książki. W zabawie ruchowej „Postać z bajki” , mimiką i ruchem przedstawimy bajkowe postacie. Ułożymy historyjkę obrazkową „Jak powstaje książka”. Weźmiemy udział w zabawach matematycznych : przeliczanie książkach na półkach, kolorowanie wg poleceń, stosowanie liczebników porządkowych.

  • Od rycerza do obywatela

Wysłuchanie opowiadania pt. „Manuela i karuzela” , rozmowa na temat demokracji. Czy są na świecie królowie i rycerze? W zabawie „Królowa ma” wzmocnimy umiejętność ciszy i koncentracji. W rozmowie kierowanej zastanowimy się jakie cechy ma rycerz i obywatel. Wykorzystanie ilustracji „Rycerz i jego zasady” – ćwiczenie spostrzegawczości w wyszukiwaniu różnic. Po wysłuchaniu legendy „Wars i Sawa”, ułożymy ilustracje wg kolejności zdarzeń. Stolice Polski dawniej i dziś. Spotkanie z Warszawską Syrenką pobudzi do rozmów na temat: Po co zwierzętom są ogony?

  • Na zielonej łące

W zabawie „Łąkowa matematyka” skupimy się na przeliczaniu i odpowiednim wydawaniu odgłosów zwierząt. „A to ciekawe” – gromadzenie ciekawostek o życiu mrówek i pszczół. Zastanowimy się na przysłowiami typu: „Pracowity jak mrówka”. W zabawie logopedycznej „Odgłosy łąki” – będziemy naśladować odgłosy owadów w różnym tempie, tonacji, w różnej pozycji ciała. Będziemy doskonalić umiejętność słuchu fonematycznego, dzielić słowa na sylaby i wyodrębniać głoski. Udział w zabawie ruchowej „Spacer zwierząt” z wykorzystaniem umiejętności skoku i zatrzymania. Wykonamy szereg zadań matematycznych i grafomotorycznych: Np. Narysuj o jeden więcej, mniej, dorysuj lub skreśl , a także spróbujemy zakodować lot pszczoły z wykorzystaniem kursorów kierunku.

  • Święto rodziny

Po wysłuchaniu opowiadania pt. „Po co mi rodzina”, burza mózgu na ten temat. Prace plastyczne i grafomotoryczne: „Portret rodziców i ich ulubionych ….”, rysowanie wazonu z kwiatami bez odrywania ręki ( doskonalenie sprawności manualnej) . Udział w przygotowaniach do uroczystości „Święto rodziny”, nauka piosenek, wierszy, układów tanecznych, a także przygotowanie prezentów. Udział w zabawie plenerowej z okazji Święta Rodziny.