_

Przedszkole 90 zamierzenia Sówki

_

Wrzesień

Witaj przedszkole – żegnajcie wakacje

Przywitamy się w nowej sali przeznaczonej dla grupy IV, poznamy kąciki zainteresowań, odczytując imię i nazwisko odszukamy swoje krzesełko oraz szufladę. W zabawach integracyjnych: „Kto Cię woła”, „Zgadnij, o kim opowiadam”, „Powitanie” przypomnimy sobie imiona koleżanek i kolegów poznanych w poprzednich latach, oraz utrwalimy imiona dzieci nowo przybyłych. Będziemy dzielić swoje imiona na sylaby. Przypomnimy i utrwalimy sobie umowy dotyczące zachowania się w przedszkolu. Nauczymy się piosenki pt. ”Wesoło nam”. Będziemy rozmawiać o miejscach, w których spędziliśmy wakacje. Oglądając albumy przyrodnicze zwrócimy uwagę na różnorodność krajobrazów polskich. Mówiąc o krajobrazie wiejskim, poznamy nazwy zbóż, oraz dowiemy się: jak powstaje chleb.

Jesteśmy podobni, jesteśmy różni

W tym tygodniu będziemy rozmawiać o dobrych manierach. Będziemy ćwiczyć sytuacje, w których ważne są słowa: proszę, przepraszam i dziękuję, a także dzień dobry i do widzenia. Będziemy rozmawiać o tym, ze każdy z nas jest wyjątkowy – inaczej wygląda, co innego lubi jeść i ma inne zainteresowania niż pozostałe dzieci. Jednak wszyscy mamy takie same prawa i jesteśmy częścią jednej grupy. Podczas zabawy z piaskiem dowiedzieliśmy się, że razem możemy zrobić więcej niż sami. Poznaliśmy piosenkę „Każdy lubi coś innego”.

Bezpieczny przedszkolak

Bezpiecznie na drodze – Oglądając ilustracje przedstawiające ruch drogowy – podzielimy je na te, ukazujące prawidłowe i nieprawidłowe zachowanie się na jezdni. Wyjdziemy na pobliskie skrzyżowanie, przejdziemy przez jezdnię z pomocą sygnalizacji świetlnej, oraz na pasach. Po wysłuchaniu wierszyka K. Wiśniewskiego pt. „Kolorowe znaki”, rozmawiać będziemy na temat zasad ruchu drogowego, klasyfikować znaki drogowe ze względu na kształty i znaczenie. Nauczymy się na pamięć wierszyka W. Chotomskiej „Gdy zamierzasz przejść przez ulicę”. Wykonamy pracę plastyczną „Na ulicy” metodą collage.

Bezpiecznie w domu – Po obejrzeniu wybranych sprzętów elektronicznych znajdujących się w przedszkolu (odkurzacz, żelazko, czajnik..) opowiemy o ich przeznaczeniu, wytłumaczymy ich działanie. Wybierzemy rzeczy, z których dzieci mogą korzystać same (lampka..), oraz te których korzystają tylko dorośli (żelazko..). Po wysłuchaniu wierszyka W. Scisłowskiego „Katastrofa”, wytłumaczymy, do czego potrzebny jest nam prąd. Po wysłuchaniu wierszyka J. Papuzińskiej „Robotek”, wykonamy własne roboty z wykorzystaniem opakowań tekturowych i plastikowych.

Bezpiecznie w przedszkolu – Po wysłuchaniu wierszyka J.L. Kerna „Coś o dzieciach” podamy przykłady bezpiecznych i niebezpiecznych zabaw w przedszkolu, oraz ich konsekwencji. Nauczymy się piosenki „Zbójnicy w przedszkolu”.

Ja, ty i środowisko

W tym tygodniu będziemy poznawać swoje ciało i zmysły. Nazwiemy części ciała, określimy, kto wygląda podobnie do nas. Będziemy odkrywać zmysły dotyku, węchu, smaku, wzroku i słuchu w zabawach badawczych. Dowiemy się, w jaki sposób należy dbać o higienę. Poznamy numery alarmowe straży pożarnej, pogotowia i policji oraz numer alarmowy 112, ustaliliśmy też, w jakich sytuacjach należy wzywać pomoc. Będziemy uczyć się segregować śmieci, by nasza planeta była czysta.