_

Przedszkole 90 zamierzenia Sówki

_

Lipiec

Poznajmy się

Witamy się z nowymi kolegami i koleżankami, odszukamy  w szatni przydzielone znaczki. Uczestniczyć będziemy w zabawach integracyjnych ,,Miejsce obok mnie jest puste zapraszam tu…”, ,,Kogo brakuje?” oraz w zabawach z wykorzystaniem chusty animacyjnej typu ,,Zaspa”, ,,Spadochron” Zapoznamy się z rozmieszczeniem poszczególnych kącików zabaw, ustalimy zasady dotyczące korzystania z zabawek. Ustalimy umowy i zasady podczas korzystania z przedszkolnej łazienki i ubikacji.

W ogrodzie przedszkolnym

Zapoznamy się ze sprzętem sportowym, ustalimy umowy dotyczące bezpiecznej zabawy w ogrodzie. Obserwować będziemy zmiany zachodzące w przyrodzie-lato. Bawić będziemy się w piaskownicy oraz kuchni błotnej.

Drogowe abc

Rozmawiać będziemy o tym, czym jest bezpieczeństwo, co znaczy zachować się bezpiecznie? Czy warto zachowywać się bezpiecznie? Dlaczego? Czy znamy jakieś zasady bezpieczeństwa? Kto pomaga nam być bezpiecznym?. Utrwalimy sobie numery alarmowe. Nauczymy się wiersza o numerze 112, treść zilustrujemy ruchem. Rozmawiać będziemy jak reagować w trudnych sytuacjach, odgrywać będziemy scenki pantomimiczne. Utrwalimy wiadomości dotyczące sygnalizacji świetlnej, porozmawiamy jak bezpiecznie poruszać się na rowerze, rolkach, hulajnodze.

Lato w przedszkolu

Weźmiemy udział w zabawach muzyczno-ruchowych, które rozwiną naszą koordynację, percepcję słuchową, umiejętność zapamiętywania i liczenia. Rozwiniemy sprawność narządów artykulacyjnych poprzez dopasowanie łamańców językowych do ilustracje i wypowiadanie ich. Rozwiniemy słuch muzyczny poprzez budowanie i utrzymanie rytmów. Poćwiczymy język i mowę w grze planszowej, która utrwali również umiejętność liczenia i przeliczania. Utworzymy rymy obrazkowe oraz opowiemy historyjkę obrazkową. Rozegramy gry o tematyce letniej: Bingo, Domino sześciokątne i Ja mam, kto ma. Wykonamy pracę plastyczną pisakami.

Letnie zabawy

Rozwiniemy sprawność ruchową i umiejętność pracy zespołowej w zabawach muzyczno-ruchowych. Rozwiniemy sprawność fizyczną przechodząc przez tor przeszkód. Poćwiczymy umiejętność sylabizowania, podejmiemy próby głoskowania oraz wyszukiwania wyrazów rozpoczynających się na daną głoskę. Rozwiniemy sprawność narządów aparatu artykulacyjnego korzystając z plakatu z pandami. Rozegramy obrazkową wersję gry w Państwa-miasta. Zagramy w memo literowe. Wykonamy swobodną pracę plastyczną o tematyce głoski, na którą zaczyna się imię dziecka. Wyszukamy pojedyncze ilustracje na plakacie. Zagramy w gry: Podwodne bingo, Domino i Doble.