Przedszkole 90 zamierzenia Sówki
MARZEC
,,Marcowa pogoda”
W tym tygodniu zajmiemy się rozpoznawaniem pierwszych oznak wiosny, będziemy rozmawiać zarówno o tych zwierzętach, które zimują w Polsce, jak i o tych, które niebawem wrócą z ciepłych krajów, a także o pogodzie. Wyjaśnimy co to jest prognoza pogody. Zastanowimy się, po co ludzie ją oglądają prognozę pogody, będziemy odczytywać symbole pogodowe i poznamy pojęcia związane ze zjawiskami atmosferycznymi. Będziemy bawić się w rożne gry matematyczne podczas których będziemy rozwijać umiejętności przeliczania elementów i rozpoznawania obrazu graficznego liczb.
Zakładamy wiosenny ogródek
Podczas wyjść z przedszkola obserwować będziemy zmiany zachodzące w przyrodzie, a w kąciku przyrody założymy wiosenny ogródek – będziemy siać, sadzić i przesadzać. Na podstawie historyjki obrazkowej „Kwiat” nazwiemy poszczególne części roślin. Zwrócimy uwagę na różnice w wyglądzie rośliny w różnych fazach jej rozwoju. Tańczyć będziemy do „Trojaka”. Wysłuchamy opowiadanie pt. „Jak przebiśnieg wiosnę witał” wg wiersza W. Chotomskiej. Wykonamy wycinankę z kolorowego papieru pt.: „Wiosenne kwiaty”. Słuchać będziemy „Wiosny” z cyklu „Cztery pory roku” Vivaldiego.
„Cztery żywioły”
W tym tygodniu omówimy tematykę związaną z żywiołami. Zastanowimy się, jak należy zachować się podczas burzy i innych zjawisk przyrodniczych. Podczas zabaw dydaktycznych będziemy podawali nazwy różnych stanów emocjonalnych i zastanowimy się, czy wszystkie uczucia są nam potrzebne. W trakcie indywidualnych zabaw będziemy zastanawiać się jak należy postępować, żeby uniknąć szkód związanych z żywiołami, będziemy wskazywać właściwe i niebezpieczne zachowania. Będziemy doskonalić także słuch fonematyczny, podając przykłady słów rozpoczynających się daną głoską, a także będziemy tropić wybrana głoskę w środku wyrazów. Podczas wspólnej rozmowy dzieci będą się zastanawiały się nad negatywnymi skutkami ognia i poznawały, jak należy się zachować w przypadku pożaru oraz w jaki sposób opuszczać zadymione pomieszczenie.
Zdrowo jemy
Po wysłuchaniu wierszyka Cz. Janczarskiego „Chory kotek” rozmawiać będziemy o sposobach zdrowego odżywiania. Poznamy piramidę zdrowego odżywiania. Wykorzystując ilustracje produktów spożywczych stworzymy zbiór zdrowej żywności, oraz ułożymy własny jadłospis. Podczas realizacji projektu „Zdrowo jem- więcej wiem” – poszukamy zdrowych odpowiedników popularnych przekąsek, dowiemy się skąd pochodzą znane nam owoce i warzywa. Wspólnie zastanowimy się, które warzywa i owoce lepiej wybierać? – uprawiane w Polsce czy zagranicą.